BÜYÜK TAYLAND SEYAHATİ - 12 -

27 KASIM PAZAR-28 KASIM PAZARTESİ

Koh Lanta’daki son 2 günümüz. Çoğunlukla vaktimizi plajda geçirdik. Bir sonraki durağımız Krabi-Ao Nang. Krabi, 3 ana bölüme ayrılıyor; Krabi Town, Ao Nang ve Railey. Biz Ao Nang’ı tercih ettik. Railey’e göre daha ucuz ve plajı daha güzel dediler.


Yine LayLayLoy abiye işimiz düştü tabii, bilet alacağız çünkü. Ao Nang’a 2 şekilde gidiliyor Koh Lanta’dan;


1. Ban Saladan’dan tekne ile, bu tekne Krabi Town’da yolcu indirip bindiriyor ve Ao Nang’a devam ediyor. Yaklaşık 3 saat, fiyat kişi başı 550THB. Tabii bir de bizim  otelden Ban Saladan’a gidişimiz var, o da 500THB. Etti mi sana 1600THB!


2. Otelimizden direk otobüsle Ao Nang. Şimdi diyeceksiniz ki nasıl geçiyor o otobüs denizi? Tabii ki arabalı vapurla. Bu şekilde gidersek otobüs fiyatı kişi başı 450THB. Araç buradan kalkacağı için transfer parası da yok. Yani ilk alternatife göre 500THB kardayız.


Bu karımızı masaj yaptırarak kutlamaya karar verdik ✌


Koh Lanta'daki favori mekanım Nick's Garden

Chiang Mai’dan sonra ilk kez masaj yaptıracağız. Burada tabi ortamlar süper. Bütün plajlarda deniz manzaralı masaj yaptırabiliyorsunuz. Tabii bu manzara fiyatlara da yansıyor. Chiang Mai’da 250THB olan Thai Masaj buralarda kişi başı 300-350THB. Yine pazarlığa oturduk tabii mecburen. 350THB’den, 300THB’ye düştü, biz 250THB dedik. Patron beni öldürür dedi, biz de tamam o zaman size iyi günler dedik. Geri dönerken arkamızdan seslendiler  💃💃💃

Bu taktik her zaman işe yarıyor, kesin bilgi. Önce bi gidermiş gibi yapın, %85 dediğiniz olacak!

Ben size biraz buralarda yediğimiz içtiğimizden bahsetmek isterim. Tayland’a geldiğimizden beri hep gördüğüm bir yiyecek var, Mango with Sticky Rice. Yani mangolu pilav. Kulağa hoş gelmiyor tabii, bu yüzden ben de çekimser kalmıştım ama bir yandan da merak ediyorum. Bu arkadaş meşhur bir Tay tatlısı. Yani o pilav bildiğimiz pilav değil, tatlı pilav. Zaten burada pirinç nötr bir şey. Yemeğin yanında ekmek niyetine ya da tatlı olarak kullanılabiliyor. Bizde nasıl sofraya ekmek gelirse Tayland’ta pilav geliyor mutlaka. Neyse, biz tatlımıza gelelim. Ben çok sevdim. Mango zaten çok güzel bir meyve, yanında da tatlı pilavla hoş bir birliktelikleri olmuş. Allah mutlu etsin, yakışmışlar.



Koh Lanta'da son akşam yemeği

Hindistan cevizi suyu (soğuk içiniz)

Roti diye başka güzel bir tatlı anlatayım. Aslında bu tatlı gözleme. İnce açılmış hamura muz ya da mango dilimleri konup gözleme gibi kapatılıp tavada pişiriliyor. Arzu eden içine yumurta da koyduruyor. Piştikten sonra üzerine tatlı bir sos ya da toz şeker dökülüyor. Leziz bir şey.


Red snapper bir önceki gün de bahsettiğim gibi güzel bir balık. Yalnız ızgarasını tercih edin. Biz bir de kızartmasını yedik, çok keyif almadım.


Tayland bir deniz ürünleri cenneti. Karides, kalamar, ıstakoz, yengeç, her şey var. Henüz ıstakoz yemedik. Phuket’te birkaç yerde gördük ama kendimizi Bangkok’taki Fish Market’e saklıyoruz. Mottosu: If it swims, we have it! Yani; yüzüyorsa, bizde vardır. Yengeç ben pek haz etmem, ama Emrah severek yedi. Karides ve kalamarın da genelde tavasını yemeyi tercih ediyoruz. Özellikle bebek kalamar çok lezzetli.


Tayland’a geldiğiniz yiyeceğiniz tek salata, Papaya salatası olsun. Salatanın içinde havuç rendesi gibi gözüküyor, rengi turuncu. Acı bir salata. Zeytinyağı kültürleri olmadığı için diğer salatalar çok keyifli olmuyor.


Bir de buranın sosları meşhur ve acısı. Oyster sosu çok beğendim, et ve balık yemeklerinde sıkça kullanılıyor. Tatlı-ekşi ve acı-ekşi sos özellikle stir-fried yani sote yemeklerde kullanılıyor. Bu iki sos da güzel. Acı eşiğiniz düşükse tatlı-ekşi sosu tercih edin.


Zencefil ve kerevizi çorbalarda çok kullanıyorlar. Hatta bazen biraz abartarak kullanıyorlar.


Ben bu memlekette biftek olayından hoşlanmadım. Çok iyi değil etleri. Bu nedenle et yiyeceksem domuz etini tercih ediyorum.


Yarın yolculuk var, Ao Nang’a kadar size veda ediyorum...      

Yorumlar

Popüler Yayınlar