ENDÜLÜS GÜNEŞİ: SEVİLLA - I

07.02.2015

Kahvaltımızı otele çok yakın olan Gotica diye bir kafede yaptıktan sonra Sevilla'ya harekete geçiyoruz. Yolculuk 5 saat kadar sürecek.

Sevilla portakal ağaçlarıyla dolu çok güzel bir şehir.

Santa Cruz ve El Arenal olarak ikiye ayrılıyor. Santa Cruz, Katedral ve Alcazar'ın da bulunduğu şehrin tarihi bölümü diyebiliriz. El Arenal ise kafe ve barlarla dolu hareketli ve eğlenceli olan kısım. Hava güneşli ve gündüz bahar havası gibi, akşamları oldukça serin.

Alfonso XII caddesindeki bir evde kaldık. Bu cadde oldukça merkezi.

Kaldığımız evin dışardan görünüşü

Daha detaylı incelemek isterseniz:
Evin tek sorunu, ısınma probleminin olmasıydı.

Sevilla Katedrali

Park konusu Toledo'ya göre biraz daha esnek ve alternatif çok. Eğer merkezi bir yere park etmek isterseniz bedelini ödetiyorlar, 24 saati 22-24€. Biz nehrin karşı tarafındaki açık otoparka bıraktık arabayı, 24 saati 0,60€. Aracımız 3 gün burada kalacak, biz şehri yürüyerek ve toplu taşıma kullanarak keşfedeceğiz.

Akşam yemeğimizi Barbiana'da yedik. İspanyollar'ın geç yediğinden daha önce bahsetmiştim. Bunu bir kez daha deneyimledik. Mekana geldiğimizde saat 8'di ve hiç kimse yoktu ve hiç olmayacakmış gibiydi. Saat 9 buçuk gibi tamamen doldu :) Saat 10'da hala gelen vardı.

Bu akşam bütçemizi biraz yüksek tuttuk. 7 Şubat bizim için özel bir gün, birlikteliğimiz 17 sene önce bugün başlamıştı. Mutlu yıllarımız olsun diyelim... :)
Barbiana bir deniz ürünleri restoranıydı. 1 başlangıç, 2 ana yemek ve 1 şişe şarap için 75€ ödedik.

İspanyollar'ın porsiyonları büyük. Sipariş verirken bunu mutlaka göz önünde bulundurun.

Yarın Santa Cruz bölgesine gideceğiz. Katedrale giriş pazar günleri ücretsizmiş. Ama az çakal değiller, her yeri aynı gün bedava yapıyorlar :) Ziyaret ettiğiniz şehirdeki turizm ofislerine gidip müze, kilise, katedral, saray vs gibi yerlerin açık olduğu saatleri, giriş ücretlerini, girişin ücretsiz olduğu günleri öğrenin mutlaka. Gezi programınızı yaparken vakit kazanmanızı ve kısıtlı vaktinizi verimli kullanmanızı sağlayacaktır.

Yorucu bir gündü. Çok uzatmadan evimize gidelim, giderken de bi bira içip kendimize gelelim istedik ama o da ne!!! Saat 22.00 den sonra içki satışı yasakmış burda. Bi yerden tanıdık geldi ama?! :)