BÜYÜK TAYLAND SEYAHATİ - 19 - SON...

11 ARALIK PAZAR

Seyir noktasında mola verdik...

Bugün Klong Son Koyu’na gitmek istedik. Burası özel bir tesis. İçerde okyanusa sıfır villalar, marina, devre mülkler vs gibi imkanları olan bir tesis var, Siam Royal View. Biz önce Shambala Beach Bar’a ulaştık. Burada denize girdik. Altı kum olmasına rağmen oldukça berrak bir suyu var ve kimseler yoktu neredeyse çok enteresan.

Daha sonra Siam Royal View’e gittik. Denizi çok sığ buraların, bir de saat 3 gibi gel-git etkisiyle metrelerce çekiliyor. Burası doğal bir oluşum değil tabii, insan eli değmiş ama çok cici bir yer. Tenha ve sessiz olmasını çok sevdik. Güneşlendiğimiz yer sanki bize özel küçük bir koydu. Fotoğraf çekmek için müthiş bir ortam. Öğle yemeğini burada yedik.

Akşam yemeği için Kai Bae’ye gitmeye karar verdik. Meksika lokantası görünce fazla düşünmedik ve hemen oturduk. Lokantanın adı Barrio Bonito Mexico. Yemekler gerçekten çok güzeldi, bayıldık. Hemen karşısındaki barda canlı müzik vardı, kulağımıza da güzel gelince geceye orda devam ettik, Filou Bar. Mojito’su güzel!

12 ARALIK PAZARTESİ

Bugün hava kapalı ve keyifsiz. Yarın Bangkok’a geri dönüyoruz, Koh Chang’ta son günümüz ve tatilin son günleri. Kai Bae, Lonely Beach gezdikten sonra White Sand’e geri döndük ve günü batırdık. Akşam yemeğini gece pazarında yedik ve Sabay Bar’da canlı müzik ve ateşli poi şovunu son kez izlemek istedik ve Koh Chang’a veda ettik.

13 ARALIK SALI

Saat 10.30’da Center Point denilen limandan tekneye binip ana karaya geçtik. Bu Bangkok'ta ve son gecemiz. Yarın öğlene kadar odayı boşaltacağız, 14'ünü 15'ine bağlayan gece uçağımız. Günümüzü alışverişle değerlendirdik. Avantajlı bir fiyatla alınabilecek tek ürün Iphone. Diğer marka telefonlar bile çok cazip değil açıkçası. O yüzden alışveriş çılgınlığı yapmadık.

Bangkok'ta mutlaka yapılması gerekenlerden biri roof bara gitmek diye okumuştum birçok yerde. Çok turistik mekanlar da var ama hem fiyatların yüksekliği hem de yer bulma sıkıntısı nedeniyle daha sakin bir yere gitmeyi tercih ettik ve Sukhumvit'teki Marriot Hotel'deki Octave Rooftop Bar'a gittik.

Seçiminizi yapmadan önce barların web sitelerine girip menülerine bakabilirsiniz. Zaman zaman "happy hour" yapıyorlar. Örneğin Octave'da "signature" kokteyllerde 17.00-19.00 saatleri arası 1 kokteyl fiyatına 2 adet içilebiliyordu biz gittiğimizde. Thai Mojito ve Shining Sun oldu tercihlerimiz. Yolculuk öncesi lezzetli kokteyller eşliğinde keyifli birkaç saat geçirmiş olduk. Mekan gayet hoş, müzikler de iyiydi.

Şehirdeki roof barların en meşhurları Banyan Tree'deki Vertigo ve Lebua at State Tower'daki Sky Bar. "Hangover" filmini izlemiş olanlar Sky Bar'ı hatırlayacaklardır. Polis operasyonu sırasında helikopterin iniş yaptığı bar oluyor bu. Filmin etkisiyle ziyaretçi sayısı oldukça artmış durumda, hatta "Hangovertini" adını verdikleri bir içkileri var. Konuyu detaylı araştırmak isteyenler için Bangkok Roof Bars linkini vermiş olayım.

Ve böylece seyahatimizi tamamladık. Havaalanına mümkün olduğu kadar erkengidin. Biz, uçuştan 3-3,5 saat önce oradaydık ve anca yetiştik. Kalabalık ve büyük bir havaalanı.

Gidilesi, görülesi bir yer. En çok Chiang Mai'ı sevdik, tek eksiği denizdi. Phuket, Krabi gibi çok turistik yerlerdense Koh Lanta, Koh Chang gibi daha sakin adaları tercih etmenizi öneririm. Sadece Bangkok'u beğenmedik, hep derler 2-3 günden fazla kalmayın diye. İnanmazdım ama kesinlikle doğruymuş.

Yeni rotalarda görüşmek üzere...