BÜYÜK TAYLAND SEYAHATİ - 13 -

29 KASIM SALI

Tahmin ettiğimden daha rahat bir yolculuk oldu. Phuket-Koh Lanta yolculuğu bir travmaya sebep olmuştu çünkü bende, yine çok rahat ve konforlu bir yolculuk olmadı ama korktuğum gibi değildi. Eğer özel bir hizmet almıyorsanız Tayland’taki yolculuk, transfer ve tur standardı bizim standartlarımıza göre oldukça düşük. Otelden alındık, ada içinde 1 saat kadar dolanıp diğer yolcuları topladık, arabalı vapurla yaklaşık 15 dakika süren bir yolculuk yaptık, ana karaya geçtikten 2 saat sonra da otele varmış olduk.

Otelimiz Cha Wan Resort. 10 odalı butik bir tesis. Odalar çok büyük ve ferah. Tesis eski, mesela küvet ve duş pis gibi duruyor ama pis değil aslında, eski ve bakıma ihtiyacı var. Gecelik 1290BAHT kahvaltı dahil olarak konaklıyoruz. Ao Nang Plajına ve merkeze de 10-15 dakika yürüme mesafesinde.

Otele yerleştikten sonra kendimizi hemen plaja attık. Ao Nang Plajı’nı hiç beğenmedik. Su çok sığ, sahilden açıl açılabildiğinden kadar beli geçmiyor su seviyesi. Ayrıca çok gürültülü çünkü long tail teknelerle yapılan turlar buradan kalkıyor ve buraya yanaşıyor, dolayısıyla sürekli motor sesi var ama sürekli! Hava açık olduğunda gün batımı güzel oluyor. Çevresinde güzel mekanlar var deniz manzaralı. Tabii manzara ne kadar fazla olursa fiyatlar da o kadar yüksek oluyor.

Bu akşam pizza yemek istedik. La Luna diye bir İtalyan Pizza Lokantası bulduk. Gerçekten güzeldi pizzaları ki 2 tane yedik. Sahibi gerçekten İtalyan ve bütün masalarla ilgileniyor tek tek. Pizza fiyatları ortalama 250Baht civarında.

Bir yandan dolanırken bir yandan da tur şirketlerinde gözümüz. Koh Phangan fiyatlarına bakıyoruz. Genelde kişi başı 500-600THB civarı fiyatlar. Otelden alınış ve Krabi’ye transfer, Krabi’den otobüsle Surat Thani’ye geçiş (2 saat) ve Surat Thani’den Koh Phangan’a tekne yolcuğunu (2,5 saat) kapsıyor. 30 Kasım düşük fiyatların on günüymüş, 1 Aralık itibariye fiyatlar 100’er THB artıyormuş yüksek sezonu geçildiğinden. Biz de bir yerde 450THB’ye bulmuştuk, yüksek sezon farkıyla 550THB oldu. Şunu deneyimledik, deniz kenarından uzaklaştıkça her türlü mal ve hizmetin fiyatı ucuzluyor. Koh Phangan biletinin bile.

Yemekten sonra, canlı müzik yapan yerlerden birinde oturup bir şeyler içtikten sonra otele döndük.

Diğer 2 günü de bu yazıda anlatmak istiyorum çünkü anlatacak çok fazla bir şey yok aslında. Buraya Koh Phangan’a ulaşımımızı biraz daha kolaylaştırmak için geldik, turlara katılmak gibi bir amacımız yoktu, o yüzden çok hareketli geçmedi bu 3 gün.

Değişik bir karides sunumu :)

Çarşamba günü yürüme Noppharat Thara Plajı’nı görmek istedik. Plajın başlangıcı Ao Nang Plajından da kötü. Ancak plaj boyunca, en sona kadar  yürümeyi göze alırsanız ki yaklaşık yarım saat sürüyor, çok daha güzel bir yere ulaşıyorsunuz. Burada deniz daha güzel, hem rengi hem derinliği. Plaj daha güzel, daha sakin. Yalnız yakın çevresinde su bile alacak bir yer yok. Burada 2 saat kadar vakit geçirdik.

Sonra geri döndük, zira karnımız acıktı. Yol üzerinde bir şeyler atıştırdık ve tekrar Ao Nang’a geldik. Ao Nang’ı genel olarak beğenmedik ama beğendiğimiz ve ilk defa burada gördüğümüz bir şey oldu, Take Away Coctail yani al-götür kokteyl. Normalde ekanlarda fiyatlar 120THB lerden başlayıp 220THB lere kadar çıkıyor. Bu büfelerde ise 90THB. Ben mojito, Emrah da cintonik denedi, lezzet gayet yerindeydi. Kokteyllerimizi alıp deniz kıyısında güzel bir müzik çalan bir barın önüne oturduk, beleşçiler gibi. Hava bulutlu olduğu için günbatımı seyredemedik ama denizin sesini dinledik. Sonrası klasik, akşam yemeği ve barda takılmaca ve otele dönüş. Buggie Bar diye bir mekan var, grup güzel müzik yapıyor, çok da kalabalık. Tavsiye olunur.

Ao Nang tamamen satış pazarlama kenti olmuş. Bu anlamda çok rahatsız edici. Yolda yürünemiyor adeta. Herkes sokakta turistlere bir şey satmaya çalışıyor. Masajcısı, hediyelik eşyacısı, restorancısı, barcısı ve hatta takım elbisecisi. Burada inanılmaz gereksiz bir sayıda kişiye özel takım elbise yapan dükkan var. Üstelik turistik olarak da üretim yapıyorlar. Biz anlayamadık nedenini. Ama sanıyorum talep de var çünkü dükkanların önündeki fiyat listesine Fince bile yazmışlar! Şaka gibi...

Perşembe günü hiç plajlık hava yoktu, kapalı ve yağmurlu. Zaten plaja gidesim de yoktu açıkçası, çünkü dünyanın en kötü plajı olmaya aday burası. Biz de deli danalar gibi yürüdük. Hava tüm gün kapalı olduğu için tam yürüyüş ve uyku havasıydı. Yarın Koh Phangan’a yola çıkacağız sabah 11.00’de. Yine stresliyim, uzun bir yolculuk olacak çünkü.

Bu arada biz burada hiç tura katılmadık ama birçok tur alternatifi var. Örneğin Phi Phi adası, konum olarak buraya Phuket’ten daha yakın olduğu için daha ucuza gidiliyor. Civarda birçok başka ada da var, uzun süreli kalanlar mutlaka değerlendirmeli bu alternatifleri çünkü buranın denizi deniz değil.

Koh Phangan’da görüşmek üzere...