MEMLEKETE SON 2

3-4 ve 5 MART 2015

Son 3 günü hızlı geçeceğim. Zaten 3. gün aslında yolculuk günü. Bu yazının sonunda bir değerlendirme bulacaksınız. Umarım faydalı olur.

03.04.2015
Bugün Arkeoloji Müzesini gezdik. Yaklaşık 3 saat sürdü. Güzel bir müze.

Çalıştığım otele adını veren zalim Roma imparatoriçesi, Livia :)

Akşam yemeğimiz La Taberna Lucio'da çıtır patlıcan ve peynir tabağı ile tabi ki şarap

04.03.2015
Bugün Cibeles Meydanı'nda bulunan Plaza Cibeles'in en üst katındaki Mirador'a çıkıp şehre yukarıdan bakacağız.

Plaza Cibeles

Öğlen Sol Meydanı'nda bulunan meşhur bir büfede atıştırdık. Ucuz, hızlı ve trend bir yer. Patates kroket ve kızarmış bacalao (bir balık çeşidi) spesyalleri. Gündüz büfe, akşam restoran kısmı hizmet veriyor. Kesinlikle tavsiye ederim.

Casa Labra

Adıma tatlı yapmak istemişler ama tam olmamış :)

Akşam yemeği için 2 noktamız var. Son akşamımızda o kadar şımarıklık yapalım.

Önce Diaz y Larrouy diye bir tapas bara gittik, burada midye ve ekmek üstü bir tapa yedik. Ardından La Botela Maxi Restoran'da Rabo de Torro'yu son kez tattık. Artık dönmeye hazırız.

Son olarak bazı değerlendirmelerde bulunmak istedik.

Muhtemelen bu seyahatin ne kadara mal olduğunu merak ettiniz. İşte size bütçe;
Konaklama 3240TL
Uçak 600TL
Kiralık araç 822TL
Park cezaları 70TL
Benzin 600TL (34.000KM yol yaptığımızı da belirtmiş olayım)
Maçlar 500TL
Yiyecek, içecek, hediyelik, şehir içi ulaşım, müze gezileri ve diğer harcamalar 7650TL
Toplam 13.470TL civarı bir bütçeyle 2 kişi 1 ay 11 şehir gezmiş olduk.

En sevdiğimiz şehirler; Soldakiler benim, sağdakiler Emrah'ın sıralaması. Eğer tek şehir yazıyorsa ikimizin beğenisi de aynı.

1. San Sebastian
10. Salamanca / Barcelona
11 Granada

Bazı ipuçları;
* İspanyollar akşam yemeğini geç yiyor ve genelde tapas barlarda, ayakta vakit geçiriyorlar.
* Müzelerin ücretsiz günlerini takip edin.
* Offline çalışan navigasyon uygulamamız SYGIC, oldukça başarılı bir uygulama.
* Park kurallarına çok dikkat edin, özellikle küçük şehirlerde denetim daha sıkı. San Sebastian'da aynı gün 2 kere ceza yedik.
* Ücretsiz yolları tercih etmeye korkmayın. Çoğu duble yol ve iyi durumda.
* En pahalı ve turistik şehir Barselona, adamlar turistten bıkmış.

Umarım bu blog faydalı olur size. Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim :)
Başka keşiflerde görüşmek üzere...