PİKNİK GÜNÜ

02.03.2015

Çoğu müze pazartesi günleri kapalı, bu yüzden müze gezintilerini yarına bıraktık. Hem bugün hava da çok güzel, dışarda olmak en iyisi.

Bugün Retiro Park'a tekrar gitmeye karar verdik, çimlere yayılıp piknik yapacağız. Akşam yemeğini de evde yemek istedik. Alışveriş için Mercado San Antoni'ye gittik. Merkeze çok uzak sayılmaz, yaklaşık 20 dakikalık bir yürüme mesafeinde. Plaza Mayor yakınlarında Mercado San Miguel diye bir pazar daha var. Bu çok daha turistik. Akşamları oldukça kalabalık oluor. Sadece alışveriş değil sosyalleşmek için de geliyor insanlar buraya. Mercado San Antonio kadar turistik değil, alışveriş merkezi gibi. En alt kat süpermarket, girişte kasap, manav, şarküteri var, 1. katta ayaküstü atırştırmalık kafeler, en üst katta da restoranlar. Her şkş pazara da mutlaka gşdşn. Eğer vaktiniz kısıtlıysa ve birini tercih edecekseniz Mercado San Miguel'i tercih edin.

Mercado San Miguel (merkezdeki, turistik olan)
Fotoğraf alıntıdır.

Mercado San Antoni

Burdan minik karidesler, somon, peynir ve jambon aldık. Karidesleri evdeki akşam yemeğimiz için aldık. Bunlara "plancha" deniyor. Kızgın tavada zeytinyağıyla kavurun, çıtır çıtır, çok lezzetli. Süpermarketten de şarap ve hazır, yıkanmış yeşilliklerden aldık. Bunlar bizde pek pahalı oluyor, burada koca paket 2€.

Piknik çantamız hazır. Parkta yapay göl manzaralı bir ağacın altına çöktük, hava da bahar gibi :)

Yürüyerek eve döndük, biraz dinlendikten sonra akşam yemeği hazırlığına giriştik.

Minik mutfağımızda, minik karideslerimizi pişirirken :)

Ve yerken... :)

Evde kalmayı tercih ederseniz ve yemek yapmak isterseniz, bu küçük karidesler çok pratik. Haşlamaya gerek olmadan zeytinyağında çevirin. Yanında somon ve peynir, jambon çeşitleri. Peynir olarak idiazabal ve rulo de cabra müthiş lezzetli! Jambon olarak lomo ve chorizo tercih ettik, yalnız domuz yemiyorsanız dana eti ürünleri tercih edin. Şarap da Marques de Caceres.

Akşam La Fidelio diye bir barda canlı müzik diledik. Santa Ana'dan Alcala'ya doğru yürürken birçok keyifli bar var.