ORTAÇAĞ'DA KALMIŞ BİR KENT: TOLEDO

06.02.2015

Sabah kahvaltımızı ettikten sonra Toledo'nun yolunu tutuyoruz.

İspanyol kahvaltısıyla ilgili ufak bir bilgi vereyim. Çok zengin değil elbette. İspanyol omleti yiyebilirsiniz, gerçi bu günün her saati yenilebilen hem lezzetli hem ucuz bir atıştırmalık. Bizim gittiğimiz kafede kahve+tost seçenekleri sundular.
1. alternatif domates soslu tost
2. alternatif reçelli tost
Onların tost dedikleri 1 dilim kızarmış ekmek. Tercihiniz domates soslu olursa kızarmış ekmeğe domates sosu sürüp üstüne de zeytinyağı gezdiriyorsunuz. Diğer alternatifte ise tereyağı ve reçel sürüyorsunuz. Kahve ile birlikte yaklaşık 2€civarı.

Sabah haberlerinde kuzeyde yoğun kar yağışı olduğunu gördük. İstikamet güney olduğu için şimdilik sorun yok, umarım biz kuzeye çıkana kadar hava durumu normalleşir.

Offline kullandığımız navigasyon uygulaması ile yolumuzu bulacağız. Parasız yolları tercih ettik. Sürprizlere açık bir durum tabii. Otobandan gitmeyerek yolunuzu uzatırsınız ama güzel köylerin için den geçebilirsiniz. Biz seyahatimizin sonuna kadar parasız yolları kullandık ve pişman olmadık. Bu arada uygulamanın adı Sygic, Türkçe bile konuşuyor.

Yaklaşık 2-2,5 saatlik yolculuk sonrası Toledo'ya vardık. Otelimiz şehrin girişinde, eski şehire yürüme mesafesindeydi, Otel Maria Christina. Booking'ten yer ayırdığımız bu otel için odalarında wifi olduğu yazıyordu. Ancak otele gittiğimizde gördük ki sadece lobide wifi var ve o da çok tatmin edici değil. Booking'e şikayet ilettim ve 1 geceliğine 49,90€ ödediğimiz otelden 10€ iade aldık.

Toledo'da park yeri büyük sıkıntı. Eğer cadde üzerindeki park yerlerine koyacaksanız aracınızı 2 saatte 1 yerini değiştirmeniz lazım. Ya da otoparka koyacaksınız, 24 saati 10€. Bedava park etmek yok yani. Biz otelin parkına koyduk. Tatilci olarak sıkıntı belki ama böyle olmak zorunda çünkü şehir çok küçük. Herkes istediği yere park ederse büyük kaos olur. (Bkz Antalya / Kaş)

Toledo tam bir ortaçağ kenti. Çok iyi korunmuş. Kenti keşfetmenin en iyi yolu yürümek. Parke taşlı dar sokaklarda kaybolmak çok eğlenceli, tabii yolunuzu bulduğunuz sürece.

Katedrali mutlaka görün. Bu kadar küçük bir şehirde böyle görkemli bir yapı hayret uyandırıyor.

Eski şehrin girişi

Toledo Katedrali

Toledo Katedrali'ndeki Yüksek Altar Arkalığı
Hz. İsa'nın yaşamından sahneler betimlenmiş.

Kahve molası verdiğimiz bir yer, tavanda domuzcuklar asılı :)

Şehri gezdikten sonra biraz dinlenmek ve ısınmak için otele döndük. Akşam yemeği için restoran araştırdık ve tercihimiz Alfileritos oldu. Çok da iyi bir seçim oldu. Alt kat tapas bar, üst kat ise restoran ve fiyatlar tapas bara göre biraz daha yüksek. Biz tapas barı tercih ettik.  Yediklerimiz oldukça başarılıydı, özellikle peynirler ve geyik eti. 3 çeşit tapas ve 1 şişe şarap için 32€ ödedik.

Gece sokaklar oldukça hareketli ama hava çok soğuk olduğundan fazla kalamadık.