CIVIL CIVIL CORDOBA

10.02.2015

Sevilla'daki ev sahibimiz Sebastian'a teşekkür ederek Cordoba'ya yola çıkıyoruz. Yaklaşık 1,5 saat sonra şehre varıyoruz varmasına da şehre girince daracık sokaklarda kaybolduk. Navigatör ablanın bile devreleri devreleri yandı. Aynı sokaklarda yarım saat dönüp durduktan sonra içine gps kaçmış kocam sayesinde yönümüzü bulduk. Cordoba'ya büyük arabayla gelmeyin sakın, sokaklar çok dar. Bizim ufaklıkla bile oldukça zorlandık.

Otelimiz Hosteria Lineros. Fas tarzı döşenmiş, otantik ve sevimli bir otel. Bazı odaların dışa açılan penceresi yok, iç avluya açılan penceresi var. Bizim kaldığımız oda öyleydi ama 2 gece kaldığımız için idare ettik. Darlanırım derseniz ona göre seçim yapın. Otelin konumu çok merkezi, eski şehrin içinde, Mezquita ve Alcazar'a yürüme mesafesinde.

Bugün öğleden sonra ara sokaklarda keşif gezisi yaptık. Sokaklar portakal ağaçlarıyla dolu, hava güzel, sonunda güneyde olduğumuzu anladık. Corboda da Sevilla gibi Guadalquivir nehri üzerinde. Güzel sokakları ve meydanları var. Ortalık hareketli, hem turistlerden hem de gençlerden dolayı. Özellikle mesai bitiminde iyice kalabalıklaşıyor etraf.

Cordoba Sokakları

Portakal ağaçlarıyla dolu meydanlar

Guadalquivir Nehri
Mezquita'yı yarın gezeceğiz, bugün sokaklarda kaybolmak istedik. Hediyelik eşya dükkanları, cafe ve restoranlar, Flamenko gösterilerinin olduğu mekanlarla dolu ortalık. Her yer de olduğu gibi burda da turistlerin ilgisini çekmek için abartılmış yerler var, mesela Calle de Flores (Çiçekli Sokak) diye bir sokaktan bahsediyor bütün şehir rehberleri. Sanıyorsunuz çiçeklerle dolu koca bir cadde. Halbuki yan yana 2 kişinin zor geçtiği, en fazla 100-150 metre uzunluğunda daracık bir sokak, çeşmesi olan küçücük bir meydana açılan uyduruk bir yer. Çiçekli sokak denmesinin sebebi, duvarlara asılı mavi saksılardaki çiçekler. Biz sezon dışı gittiğimiz için rahattık. Ama yüksek sezonda gelenler, o kalabalıkta, sokağa girmek ve çıkmak için epey zahmet çekiyorlarmış.

Calle de Flores (Çiçekli Sokak)

Akşam yemeği için Bodegas Mezquita'yı tercih ettik. Mekan güzel, yemekler lezzetli. Menüde gördüğümüz değişik ve yöresel bir tadı denemek istedik, robo de torro yani boğa kuyruğu! Pek hoş bir çağrışım yapmadı değil mi? Ön yargılarınızı bir kenara bırakın lütfen ve deneyin.

Mekanda olumsuz olarak değerlendirebileceğim bir husus var. Servis yapan garson şahsi kartını veriyor size ve onun adına trip advisor'a yorum yapmanızı istiyor, istemenin ötesinde oldukça ısrarcı oluyor. 3 kere falan söyledi bize. Yorum yazdım yazmasına da bu ısrar beni biraz sıktı açıkçası.

Yemek sonrası La Bicicleta diye bir bara gittik. Küçük ama karakteri olan bir mekan. Müzikler güzel. Sangria'yi çok güzel yapıyorlar, içinde çilekler yüzüyor :-) Lokasyonu eski şehirde, gençlerin rağbet gösterdiği bir mekan.

Yarın Mezquita ile devam...