MACERA DOLU İSPANYA, OLE!

Merhaba,

Bu seyahatin üzerinden yaklaşık 1 yıl geçti. Yazmaya ancak fırsat bulabiliyorum.

Önce nasıl karar verdiğimizle başlayayım.

Eşim ve ben Kaş'ta turizm sektöründe çalışıyoruz. Karınca misali yazın çalışıp kışın tatil yapıyoruz. Kulağa hoş geliyor değil mi? :)
Kışın uzun bir tatil imkanımız olunca eşim uygun fiyatlı uçak bileti araştırmaya başladı haziran ayında. Şubat ayına Madrid'e gidiş-dönüş 2 kişi 600TL ye bilet bulunca rotayı İspanya olarak belirledik. Sezon bitip işler azalınca seyahat programını yapmaya başladık. Bunun için herkes gibi tripadvisor, lonelyplanet vs gibi internet sitelerinden ve aşağıda fotoğrafını gördüğünüz kitaptan faydalandık.

Bu kitabı 2 ay boyunca okudum, önemli yerlerin altını çizdim, özetler çıkardım, yanımdan ayırmadım ama hayrını görmek kısmet olmadı maalesef. Zamanı gelince nedenini anlatacağım.

Rotamızı eşimle birkaç geç gözden geçirdik. Hangi şehirleri görmek istiyoruz, bu şehirlerde ne gibi etkinlikler ve aktiviteler var araştırdık. Sonunda nihai rotamız şöyle oldu;

5 Şubat İstanbul-Madrid
25 Şubat Santander-Oviedo
26 Şubat Ovidedo-Salamanca
27 Şubat Salamanca-Madrid

Tam 11 şehir!!! Çok heyecanlı!!!

Seyahatimizin başlangıç noktasına geri dönüp burada 6 gece daha kalıp İstanbul'a dönüş.

Sırada geziyi toplu ulaşımla mı yoksa araba kiralayarak mı yapacağımız konusu vardı. Gidecek yer çok ve bavul da büyük olunca araba kiralamanın daha uygun olacağına karar verdik. Üstelik tren ücretleri de hiç ucuz değil. Bir de saatleri uydurmak, tren istasyonuna ulaşım vs derken vakit kaybedeceğimizi de hesaba kattık ve son kararımızı verdik.

Araba kiralarken rentalcars.com sitesinden faydalandık. Birçok firmayı karşılaştıreıp en ucuz fiyatlı alternatifleri bulmanızı sağlıyor. 5 Şubat'ta Madrid Havaalanı'ndan teslim alıp 27 Şubat'ta aynı yere teslim etmek üzere (Madrid'de şehir içi toplu ulaşımı kullanmayı tercih ettik) 820TL'ye arabamızı da kiraladık.

Sıra, nerelerde konaklayacağımızı ayarlamaya geldi. Booking.com ve Airbnb'yi tercih ettik bu konuda. Uzun konaklama yapacağımız yerlerde ev kiralamak daha uygundu, çünkü çamaşır yıkamamız gerekecekti.
Sevilla, Valencia, Barcelona ve Madrid'de ev kiraladık Airbnb'den. Diğer şehirlerde ise otellerde konakladık. Genelde 2 ve 3 yıldızlı otel ve hostelleri tercih ettik. 2 yıldızlılar bile gayet tatmin ediciydi, hele San Sebastian'da kaldığımız! Her şehirde hangi otelde kaldığımızı yazacağım hatta tripadvisor  yorumları mı da paylaşacağım.

Şimdi son kontrolleri yapalım, sabah erkenden yolculuk var :)
Yarın Madrid'de görüşmek üzere...