2 TEPE 1 ŞEHİR: GRANADA

12.02.2015

Granada'ya geldik. Hava yağmurlu ve serin. Ama buna da şükür, zira Madrid'deyken buralarda kar vardı :)

Bu sefer şehirden biraz uzakta, İbis Budget Hotel'de kalacağız. 1 aktarma yaparak yani 2 otobüs ile şehre ulaşabiliyoruz. Korkmayın, 15-20 dakikadan fazla sürmüyor bu süreç, Uzunçayır'dan metrobüs aktarması yapmak gibi değil olay :) Üstelik 1 bilet 1,20€ ve 1 biletle 1 saat içinde 3 aktarma yapılabiliyor. Otel genel olarak tatmin edici ama memnuniyetsiz olduğum 2 nokta var, saç kurutma makinası olmaması ve kahvaltının vasatlığı.

Granada karşılıklı 2 tepeden oluşuyor diyebilirim. Tepelerin birinde Arap-Müslüman mahallesi Albaicin, diğerinde ise Elhamra Sarayı var.

Merkeze gidince katedral ve hemen arkasında güzel bir meydan gördük. Katedral görmekten caydığımız için es geçtik. Yürüyerek  Albaicin'e çıktık. Merkezden kalkan otobüsler de var ama gücünüz varsa yürüyerek çıkmayı tercih edin.

Albaicin'e çıkarken

Albaicin

Albaicin'den Elhamra'ya bakış

Albaicin'in dik ve dolambaçlı sokakları oldukça otantik. Sessiz, sakin bir mahalle. En tepede bir seyir alanı var, Mirador de San Nicolas deniyor. Burada şarkı söyleyen gençler vardı, keyifli bir yer. Gün batımını buradan izlemek güzel oluyormuş, bulutsuz ve güneşli bir havada giderseniz aklınızda olsun.

Merkeze yakın yerlerinde hareketlilik yoğunlaşıyor. Bir anda o sessizlikten çıkıp kendinizi Marakeş'e ışınlanmış gibi hissediyorsunuz. Bir sürü Arap çaycı var ama bi tane normal Türk çayı bulamadık. 2 sayfa çay menüsü var, nanelisinden portakallısına 1000 çeşit, standart demleme çay yok. Biz de küstük, gidiyoruz :p

Akşam yemeğini katedrale yakın St Germain diye bir yerde yedik. Mekan 20.00 de açılıyor, 21.00 de ayakta dahil yer kalmıyor içerde. Çok trend ama turistik olmayan bir mekan. Duvarlardaki şiirlerden ve fotoğraflardan anlıyoruz ki sahibi Marcel Proust hastası. Menüde bile onun adına yiyecekler bulabilirsiniz. Ekmek üstü tapasları deneyin, şefin önerilerini dinleyin, değişik tatlara şans verin.