BÜYÜK TAYLAND SEYAHATİ - 1

Sevgili dostlar,

İspanya seyahatini yazdıktan sonra uzun bir ara verdiğimin farkındayım. Ama o ara işte bugünler içindi. An itibariyle Tayland'tayım eşimle birlikte ve 1 ay sürecek gezimiz bugün itibariyle başladı!

15 Kasım Salı günü akşam saat 21.00 den beri uçuyoruz. İstanbul'dan Doha'ya aktarma yapıp ordan Bangkok'a, ordan da Chiang Mai'a geçtik. Yolculuk elbette yordu, biraz sersem gibiyiz ama yarına toparlayacağız mutlaka!

Yaklaşık 5 gün burdayız, sonra Phuket'e geçeceğiz, sonrası bize de sürpriz olacak. Ayarlamadık zira. Bu sefer biraz kendimize de sürpriz yapalım istedik.

Hergün elimden geldiğince yazmaya çalışacağım, hatta hemen başlıyorum bu girizgahın devamın olarak. Umarım keyifle okursunuz...

15 Kasım Salı - 16 Kasım Çarşamba

15 Kasım akşamı 21.15 uçağıyla Doha'ya uçtuk, bu parkur yaklaşık 3,5 saat sürüyor. Doha'da 2 saat Bangkok uçağını bekledik. Bekledik derken yanlış anlaşılma olmasın zaten ancak yetişiliyor. 16 Kasım sabah saat 03.10 daki Doha-Bangkok uçuşu bizi oldukça zorladı. Hem uykusuzluk, hem uçuşun 6 saat sürmesi hem de Bangkok'a varınca Chiang Mai uçağına binecek olmak sıkıntı verdi biraz. Bu arada İstanbul-Doha ve Doha-Bangkok parkurlarını Qatar Havayolları ile, Bangkok-Chiang Mai parkurunu Thai Smile ile uçtuk. Qatar'dan genel olarak memnun kaldık. Aktarma saati çok iyi, aşırı bekletmiyor alanda. Yemekler kötü değil ama bi THY mutfağı beklemeyin. Koltuklar da olabildiği kadar rahattı, neticede ekonomi uçtuk. Kamil Koç'tan hallice :)

Chiang Mai Havaalanı'nda bagaj beklenen yerde taxi ofisi var. Gişedeki yetkiliye gideceğiniz yeri söyleyerek taxi rezervasyonu yapabiliyorsunuz. Şehir merkezindeki oteller 160THB yani yaklaşık 16TL. (Uluslar arası kurları www.xe.com dan kontrol edebilirsiniz) Böylece tedirginlik yaşamadan gideceğiniz yere götürülüyorsunuz. Taksim-Bostancı dolmuşlarının kalktığı yerde meşhur bir değnekçi abi vardı, bilen bilir. Yolcuya da şoföre de ayar verirdi ama o ayar olmadan o sıra yürümezdi. Chiang Mai Havaalanı'nda da değnekçi abla var bi tane, korkulur cinsten. "8 numaraaaa, bekleee, çağırıcam seniii" diye bağırıp duruyor ona buna. Neyse ki şoför de biz de büyük bi fırça yemeden atlattık :)

TAKSİ OFİSİ VE BİLET

Otele ulaşmamız yaklaşık 15-20 dakika sürdü. Yoğun akıcı bir trafik var şehirde. Otelin adı Si Phum Heritage Boutique Hotel. Kahvaltıyı saymazsak gayet memnun kaldık, zaten genel olarak kahvaltı için beklentiniz yüksek olmasın Tayland seyahatinde. Yeri çok iyi. Hem gürültüden uzak hem de merkeze yakın. Rezervasyonu direk otelle yazışarak yapmıştım, rezervasyon görevlisi Nakhtrita her sorumu hızla yanıtladı. Odayı aynen anlattığı gibi bulduk. Ödemeyi paypal ile istemişlerdi ancak biz paypal kullanmadığımızı ve mail order yapabileceğimizi söyledik. Mail order sistemi de onlara uygun olmayınca giriş sırasında ödemeye konusunda karara vardık.

Tayland'ta ödemeleri kartla mı nakit mi yapmalıyız? Bu önemli bir konu olmakla beraber tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan meselesi haline geliyor. Çünkü çoğu yer kartla olan ödemelere %3-5 arası değişen komisyon alıyor. Nakit ödemelerde atm lerden her para çekişte 200THB (yaklaşık 20TL) komisyon ödemek gerekiyor. En iyisi bütün parayı yanımızda taşıyalım desek o zaman da çalınma ya da kaybolma riski olacak. Bu kaosla tatili geçirmemek için fazla düşünmedik ve zaman zaman nakit zaman zaman kartla ödemelerimizi yaptık. Unutmamak lazım ki nakit çekim ya da kartla ödeme olarak yaptığınız her işlem ekstreye ayrıca kur farkı da eklenerek yansıtılacak. 👊😒 Başa gelen çekiliyor nitekim!

Enteresan bir kuralla karşılaştık. Ayakkabılarla otele girmek yasak. Ayakkabılar, lobide ayrılmış yere koyup oradaki terliklerden giyiyorsunuz.

Bakınız; https://www.instagram.com/p/BM3nLXRgWet/?taken-by=mugusungunlugu

Bunun otele özgü bir kural olduğunu düşünmüştüm ama akşam sokağa çıkınca birçok dükkanın önünde ayakkabılar gördüm. Çoğu yere girerken çıkarmanız isteniyor, örneğin günlük tur şirketi, masaj salonları, dişçi muayenehaneleri...

Sokaklar oldukça hareketli. Burası gece pazarlarıyla ve sokak yemekleriyle ünlü. Sokaklarda biraz dolaştıktan sonra Kafe1985'te oturmaya karar verdik. Müzikler güzel ve ambians gayet güzeldi. Phad Thai denen bir yemekleri var, çok meşhur. Her damak tadına uygun. Karidesli, tavuklu ya da domuzlu olarak yiyebiliyorsunuz. Biz karidesli yedik. Fiyatı da uygun, 1 tabağı paylaştık ve 2 de bira içtik toplam 200THB. Otele gidip dinlenelim, yarına enerji toplayalım.